torsdag 5. februar 2009

Prosessboka til landart og trådteknikkeroppgavene



Høsten 08 hadde vi en stor oppgave om landart og trådteknikker, og da måtte vi dokumentere hva vi hadde gjort, og denne gangen brukte vi prosessbok.

Oppgaven:
Vi skulle dokumentere det vi hadde gjort i en prosessbok. I denne boka måtte vi ha med en innledning som fortalte hva boka inneholdt. Så måtte vi ha med ulike prøvelapper av de ulike trådteknikkene vi hadde lært. Vi måtte ha med: tvinning, fletting, fingerhekling, fingerstrikking, makrame og å strikke rett. Deretter måtte vi ha med en beskrivelse av hvordan de ulike teknikkene ble gjort. Også måtte vi ha med vi hadde lært bort teknikker til og hvem vi hadde lært dem av. Vi måtte også ha med hva vi hadde lært, også måtte vi skrive litt om noen av trådteknikkene og yrker som har med trådteknikker å gjøre.

Prosessen:
Først skrev jeg en kort innledning og hva boka inneholdt. Også sydde jeg inn prøvelapper av de ulike trådteknikkene som vi måtte ha med pluss noen flere som jeg hadde laget. Deretter skrev jeg hvordan man gjorde de ulike teknikkene, det om hva jeg har lært, litt om de ulike teknikkene, litt om noen yrker. Også satte jeg inn et par bilder av det ferdige produktet som vi brukte til landart og noen bilder av prosessen.

Egenvurdering:
Jeg synes det gikk greit til å være første gangen å ha brukt denne metoden. Den kunne selvfølgelig vært litt mer kreativt dekorert. Det var en ganske moro måte å dokumentere det vi har gjort.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar