torsdag 5. februar 2009

Støpe kopp og mugge..

Oppgaven: Vi har alle fått i oppgave å støpe en ting hver. Det kan enten være en kopp, mugge eller fat.

Prosessen: Jeg valgte å ta en kopp, så da måtte jeg feste sammen formen. Så tok vi å rørte rundt i leiren så den ble jevn. Så helte jeg leiren over i formen. Jeg måtte bruke en sprøyte å sprøyte inn leire i hanken. Så ventet jeg i 15 min for å la den tørke litt. Så begynte vi dunke leiren ut av formen, men så oppdaget vi at bunnen hadde vrengt seg så koppen hadde blitt ødelagt. Men allikeveltok vi den ut av formen å vi har tenkt å brenne den, så det blir en moderne surrealistisk skulptur eller noe. Vi får se det blir spennende å se.



Egenvurdering: Det var ganske dumt at koppen ble ødelagt, vi tror det er fordi leiren skulle vært tynnere og jevnere. Men det blir moro å se hvordan den bli når vi har brent den.


Her måtte vi sprøyte inn leire i hanken.







Her prøver vi å få ut leiren av formen.




Slik så den ut i formen. Du ser tydelig at bunnen og hanken ikke har blitt som det skal.






Her har vi bestemt oss for at vi skal brenne den.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar