torsdag 5. februar 2009

Spisebrikken


Oppgaven:
I denne oppgaven fikk vi i oppgave å designe en spisebrikke for folk flest. Brikken skulle være dekorativ og funksjonell. Det var også viktig at vi hadde med minst 3 virkemidler innen komposisjon, og enten et flatemønster eller en bord. Vi skulle bruke akrylfarger på malepapir, og malepapiret skulle være format A3.

Prosessen:
Først så vi litt på forskjellige bilder og ulike spisebrikker for å få litt inspirasjon til hvordan vi skulle lage våre spisebrikker. Så etterhvert begynte vi å få litt ideer og vi begynte å skisse forskjellige ideer ned på papiret. Jeg tegnet 11 forskjellige skisser før jeg ble fornøyd med en skisse. Jeg valgte å ta med både flatemønster og bord. I spisebrikken brukte jeg størrelseskontrast, utsnitt og overlapping som virkemidler innen komposisjon. Så tegnet jeg den ene skissen i et større format slik at jeg så litt mer hvordan jeg ville ha den. Så tegnet jeg det på et malepapir. Så valgte jeg hvilke farger jeg ville male på og blandet dem og malte det på. Etter det hadde tørket så laminerte vi det.

Egenvurdering: I denne opggaven gikk det meste ganske bra, bortsett fra stripene da jeg måtte prøve å få til rette striper, det fikk jeg ikke til. Det var en grei oppgave og vi fikk brukt og prøvd ut akrylfargene for første gang.

1 kommentar: